Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdílná hlediska při práci s tištěnou učebnicí a I-učebnicí ve vybraných kapitolách matematiky v terciálním vzdělávání
VOCETKOVÁ, Klára
Český edukační trh v primárním a sekundárním vzdělávání disponuje pestrou nabídkou tištěných učebnic, ke kterým v posledních letech přibývají I-učebnice, v menší míře také hybridní učebnice. Žáci a studenti mohou tak procvičovat velké množství příkladů a vytvořit si dostatečné matematické základy ke zvládnutí terciálního vzdělávání. Výukové materiály pro terciální vzdělávání již nakladatelství hromadně nevydávají a studentům doporučují materiály k osvojování učiva zpravidla samotní vyučující. Někteří vyučující předkládají studentům různé sbírky úloh k procvičování, jiní využívají nabídek digitálních výukových portálů. Málokdy je ale studentům nabídnuta alternativa dle uplatnění zásady individuálního přístupu při výběru média, která je v námi realizovaném výzkumu zohledněna. Disertační práce obsahuje dvě základní části, teoretickou a empirickou. V teoretické části práce jsou shrnuta teoretická východiska. Kromě definice a výzkumu učebnic je podrobněji popsána problematika týkající se funkčně strukturální analýzy učebnic a vytvořena kategorizace matematického textu. Speciální kapitola je věnována terciálnímu vzdělávání, specifikům matematického textu a didaktickým zásadám v kontextu s výběrem učebnic. V empirické části práce je popsána metodologie realizovaného výzkumu, který navazuje na výsledky proběhlých výzkumů ve variabilních podmínkách. Hlavním cílem výzkumu disertační práce je zjistit rozdílná hlediska při práci s tištěnou učebnicí a I-učebnicí v matematice v terciálním vzdělávání. Hlavními sledovanými hledisky jsou počet použitých nápověd potřebných k vyřešení úloh, chybovost při řešení úloh a čas potřebný k vyřešení úloh. Další otázky směřují do problematiky preferencí výběru učebnice a využitelnosti interaktivních prvků v nových médiích. Posledním porovnávaným hlediskem je výsledné hodnocení studentů ve vztahu k výběru média. Respondenty výzkumu jsou studenti druhé části základního kurzu inženýrské matematiky na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kterým bylo pro účely testování zadáno několik sad úloh k osvojování učiva. Testové otázky byly vybrány na základě specifikační tabulky a splňovaly požadavky na validitu, reliabilitu, praktičnost, obtížnost a citlivost. Splněním vlastností dobrého měření tak mohly být hlavní a vedlejší výzkumné otázky, ke kterým byly na základě teorie formulované hypotézy, kvantitativně zpracovány a formulované hypotézy verifikovány.
Elektronické vzdělávání v ČR: Profil zákazníka a situace na trhu
Komrska, Jan ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Práce se věnuje vzdělávání s podporou moderních informačních technologií. Popisuje využívané metodické přístupy k tvorbě e-learningových vzdělávacích programů, shrnuje současné trendy a analyzuje vývoj globálního trhu vzdělávacích technologií. Vzhedem k zaměření práce na Českou republiku jsou též analyzovány výsledky 2 průzkumů, a sice využití e-learningu v soukromých firmách a využití e-learningu na VŠE.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.